Pamiętajmy o profilaktyce – lepiej zapobiegać niż leczyć

Każdego dnia podczas chodzenia, biegania, a nawet wstawania po dłuższym siedzeniu, nasze kolana narażone są na działanie dużych sił, niekiedy przekraczających ich wytrzymałość. Zadbaj o swoje stawy kolanowe. Sprawdź, jakie ćwiczenia możesz wykonać sam w domu, aby poprawić kondycję kolan. Wypróbuj je, a pomogą uniknąć ci bólu i dolegliwości.

Ćwiczenia na stawy kolanowe

Staw biodrowy to nasza główna podpora – dźwiga ciężar ciała, dlatego bardzo często jest przeciążony. Jednocześnie mięśnie pośladków są bardzo ważnymi mięśniami stabilizującymi naszą postawę. Często niećwiczone ulegają osłabieniu, a przeciążone i nieużywane w pełnym zakresie, przykurczone. Jednocześnie jest to staw, który bardzo dobrze reaguje na ćwiczenia.

Ćwiczenia dla osób z bólem bioder

Jakie są przyczyny bólu ramion i barku? Często jest to praca, która na wielu z nas wymusza siedzący tryb życia. Z wiekiem mamy też coraz słabsze mięśnie i gorszą postawę ciała. Zdarza się również, że zabieramy się za uprawianie sportów bez odpowiedniej wiedzy oraz zbyt mocno się przeciążamy. Wszystko to może przyczynić się do bólu ramienia lub na przykład schorzenia zwanego „zamrożonym barkiem”.

Ćwiczenia na staw ramienny