Majówka 2021 z MOSiR-em – Krótki opis trasy

Powiększ obrazZamek Rabsztyn z "lotu ptaka"

OPIS WYPRAWY

Olkusz – Rabsztyn – Park Rekreacyjno-Krajobrazowy „Silver Park”

Dodatkowe opcje na trasie:

1. Januszkowa Góra,
  2. Pomorzańskie Skały.

Licząca około 10 km trasa prowadzi po urokliwych miejscach na północ od Olkusza. Jest to wycieczka po historii ze zwiedzaniem zamku Rabsztyn, przydrożnych kapliczek, miejsc pamięci oraz wyprawa pozwalająca bliżej poznać przyrodę i osobliwości Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Widoki rozciągające się z Pomorzańskich Skał i Januszkowej Góry dostarczą niezapomnianych wrażeń.

PRZEBIEG TRASY:

Znak Rowerowy ze szlakiem rowerowym Orlich Gniazd1. Start przy olkuskiej Hali Sportowo-Widowiskowej MOSiR przy ul. Wiejskiej 1a;

2. Kierujemy się prosto ul. Wiejską, a następnie ul. Nowowiejską;

3. Po pokonaniu ok.1300 m skręcamy w lewo w ulicę Jasną i po 150 m kierujemy się w prawo, wciąż ul. Jasną;

4. Po około 500 m skręcamy w lewo, na utwardzoną drogę gruntową;

5. Po opuszczeniu lasu droga skręca lekko w lewo i pokonujemy niewielki podjazd;

6. Po niespełna 200 m docieramy do drogi gminnej (uwaga! niebezpieczny przejazd);

A. Dodatkowa opcja trasy: Januszkowa Góra

Znak Rowerowy ze szlakiem czerwonym i czarnym7. Kierujemy się na asfaltową drogę (ul. Rabsztyn) prowadzącą wzdłuż rabsztyńskiego wzgórza;

8. Docieramy do końca drogi asfaltowej;

B. Dodatkowa opcja trasy: Pomorzańskie Skały

Znak Rowerowy z czarnym szlakiem Rabsztyn-Silver Park9. Skręcamy w lewo na drogę asfaltową, która na końcu zabudowań przechodzi w drogę polną;

10. W Bogucinie Małym skręcamy w lewo, w ul. Podgrabie;

11. Przed przystankiem autobusowym (ok. 0,5 km) skręcamy w prawo na drogę polną;

12. Po minięciu masztu telefonii komórkowej, na skrzyżowaniu skręcamy w lewo na drogę technologiczną (betonowe płyty);

13. Ostrym zjazdem po drodze szutrowej docieramy do  pierwszych  zabudowań, po czym skręcamy w lewo, w ul. Parcze;

14. Skręcamy w prawo w ulicę Cegielnianą;

15. Dalej przemieszczamy się ulicami: Malinową – Niepodległości – Ogrodową;

16. Przecinamy drogę wojewódzką 791 – ul. 20 Straconych (uwaga! niebezpieczny przejazd);

17. Kierujemy się na wprost do ulicy Sobieskiego, skręt w lewo ul. Pułaskiego, skręt w prawo ul. Głowackiego;

18. Ulicą Głowackiego docieramy do Parku Rekreacyjno-Krajobrazowego „Silver Park” – rowerzyści od skrzyżowania z ul. Spółdzielczą zobowiązani są jechać po ścieżce rowerowej.